Úvod > Markéta Neyrinck Novotná, Petra Henychová - BlanchePorte.cz

Markéta Neyrinck Novotná, Petra Henychová - BlanchePorte.cz

 

 

 

 

V našem seriálu představování tváří stojícími za zajímavými eshopy si dnes představíme tváře hned dvě a to paní Markétu Neyrinck Novotnou, brand managerku a paní Petru Henychovou, e-commerce managerku z internetového zásilkového obchodu s francouzskou módou www.Blancheporte.cz

 

+ Dobrý den, představujeme vás obě, protože Blancheporte není jen eshop ale hlavně katalog s francouzskou módou, která se dá objednat i na internetu. Říkám to správně?

PH: Ano, jsme multikanálový obchod nabízející zejména dámskou módu a doplňky do domácnosti pro mladší seniory, což je náš “termínus technikus” pro označení cílové skupiny zákazníků ve věku 40+. Spadají sem zejména ženy.

MNN: Říkáte to úplně správně, zhruba 50% zákaznic objednává klasicky poštou, 30% telefonicky a 20% posílá objednávky po internet.

 

+ Co máte tedy na starosti v online obchodě Vy Petro, a co v tistěném katalogu Vy Markéto?

PH: V první řadě se snažíme činnosti neoddělovat, ale slučovat a využívat synergický efekt. On-line nabídka vychází z původní tištěné akce a je doplněna o veškeré možnosti, které on-line nabízí s cílem usnadnit zákazníkovi nákupní proces. Mým úkolem tedy je zajistit vše potřebné tak, aby měl zákazník veškeré informace potřebné k tomu, aby se z něho stal spokojený zákazník a o svém zážitku z nákupy vyprávěl dále.

MNN:  Já se primárně starám o tištěné akce – ve spolupráci s francouzským a českým týmem realizujeme každý rok pro Česko a Slovensko 2 velké prodejní kampaně. To obnáší připravit každé 2 týdny promo akce pro naše cílové skupiny a zajistit obrat. Součástí tištěných materiálů jsou také sdělení zaměřené na konverzi “papírových” zákaznic na “internetové” s tím, že zákaznice s oblibou použijí papírový katalog pro výběr a objednávají na internetu. Naším cílem je postupně zákaznice převádět z jednoho kanálu na druhý. S Petrou jsme v dennodenním kontaktu, protože papír a on-line jeden bez druhého nemá šanci.

 

+ Strategie Blancheporte se asi tvoří mezinárodně, jaká jsou specifika českého trhu? U společnosti která má 150-ti letou tradici.

MNN : Dovolila bych si opravit délku tradice Blancheporte – obchod má více než 200-letou tradici! A to díky našemu kvalitnímu a originálnímu sortimentu povlečení a ložního prádla, to se prodává opravdu od pradávna. Česká specifika jsou patrná ve velikostech a ve stylu – v Česku (obecně ve střední Evropě) máme trošku větší zákaznice, které jsou oproti Francouzkám o něco více konzervativní. Nebo v povlečení – francouzské přikrývky (1 peřina pro 2) se pro český a slovenský trh přešívají na jednolůžka. Co se týká společných znaků – všechny zákaznice Blancheporte mají chuť se oblékat nápaditě, ale pohodlně a co možná nejlevněji. A samozřejmě se šarmem, bez toho to u nás nejde.

PH: Strategie značky Blancheporte vzniká v mateřském konceptu ve Francii. Celá naše platforma patří do nadnárodní společnosti Groupe 3SI, což nám umožňuje poučit se z “best practices” na západních trzích a převzít to nejlepší pro náš trh. Specifika samozřejmě existují a není jich málo. Při přípravě nabídky se snažíme o to, aby vždy nejvíce získal zákazník. Rozdíly oproti francouzskému trhu jsou, ale ne pokaždé máme možnost vše ovlivnit dle naší představy. Největší specifikem kromě počítačové gramotnosti našich zákazníků jsou dárky, které v řadě případů nabízíme jako poděkování za uskutečněnou objednávku. Francouzský trh je orientován třeba na malé dezertní mističky, které prozatím nenašly uplatnění v typické české kuchyni.

 

+ O jaký typ oblečení či vůbec vašeho zboží je mezi Češkami největší zájem? Nebo nakupují i muži? Více přes katalog či více přes online obchod?

MNN: Češky mají největší zájem o horní díly oblečení, jako jsou dámské topy, voálové halenky  a svetry  s žakárovými vzory, oproti Slovenkám se u nás méně kupují kalhoty a dolní díly oblečení. V obou zemích slaví velké úspěchy spodní prádlo, díky cenám a rozmanitým vzorům. Z prodejních analýz je vidět, že muži u nás nakupují méně, partnerky a manželky to totiž vyřídí často za ně.

PH: Určitě nakupují více ženy, ale domnívám se, že třeba s on-line nákupem pomáhají svým ženám I muži. Vzhledem k cílové skupině je stále upřednostňován prodej přes katalog, ale internet již tvoří nezanedbatelný podíl, který chceme samozřejmě dále zvyšovat. Největší zájem je na internetu o ložní prádlo, podprsenky a vůbec nabídku dámské módy ve velkých velikostech, kterou nabízíme až do velikosti 62, což většina kamenných obchodů nenabízí.

 

+ Jak se vlastně správně nakupuje oblečení přes internet? Co když zákazníkovi nesedí, či barvy oblečení v eshopu neodpovídají tomu, co v balíčku nakonec přjde. Jaká jsou úskalí u tohoto typu zboží a jak na ně reagujete?

PH: Důležité je se správně přeměřit. V detailu každého produktu máme odkaz na velikostní tabulku. Rozdíl oproti francouzským velikostem existuje a proto není nic zvláštního na tom, že občas si na e-shopu musíte objednat jinou konfekční velikost, než tu, na kterou jste běžně zvyklí. Nebude-li zákazník z jakéhokoli důvodu s vybraným zbožím 100% spokojen a vrátí ho zpět ve lhůtě 14 dnů od jeho doručení, zboží mu vyměníme nebo vrátíme zpět peníze.

MNN: Zákazník může zboží do 2 týdnů vrátit a opravdu toho někdy využívá. Potíže s velikostmi se někdy promítnou i do dodací doby. I přes to, že naše fotky z katalogů patří k velmi vyhledávaným obrázkům, může se stát, že vybraný model neodpovídá očekávání – a dochází k výměně, tomu se v zásilkovém obchodě nevyhneme.

 

+ Kdybyste si měly vybrat jednu položku z Blancheporte obchodu, která by to byla a proč?

PH: Aktuálně by to bylo určitě 2CD Ve znamení motýla, který na e-shopu mimořádně  prodáváme na podporu Nadačního fondu Zdeňky Žádníkové. Náš koncept je dlouholetým partnerem Zdeňky a výtěžek z prodeje jde na podporu projektů, kterým je realizace nástěnných maleb ve zdravotnických zařízeních. Sama se osobně účastním předávání projektů a radost pacientů mě vždy přesvědčí o tom, že podporujeme správnou věc.

MNN: Noční košile, protože spacích úborů nebude nikdy dost - už jich mám doma z Blancheporte řadu a kupodivu takový dárek vždy potěší i mé známé.

 

+ Členy asociace ADMAZ jste několik let, nyní se účastníte i akcí Eshop clubu. Co Vám zapojení do tohoto sdružení přináší, v čem vidíte pomoc či přínos?

MNN: Zapojení do klubu a také asociace mi přináší nové informace a kontakty. Přínos je v tom, že jsme sdruženi a můžeme si vzájemně vyměňovat informace.

PH : Účast v klubu mi přináší zejména aktuální informace a novinky z oboru. Vítám také možnost networkingu během setkání a konferencí, který je v našem oboru také důležitý. Člověk má v době internetu stále méně příležitostí potkat se s lidmi z oboru tváří tvář...

 

+ A ještě zpět k osobním otázkám. Co děláte ve volném čase, jaké jsou Vaše koníčky? Kromě módy.

MNN: Ve volném čase se věnuji různým činnostem,  ze sportů mám ráda orientační běh a lyžování, z « uměleckých disciplin » je to výtvarné umění  a fotografování – ale taky cestování, posezení s přáteli a vlastně i facebook.

PH: Mým největším koníčkem kromě internetu jsou outdoorové aktivity, kterým věnuji většinu volného času. Řídím se heslem svého kamaráda “Nehledej výmluvy, přijímej výzvy”. A tak je ze mě vodák, cyklista, horolezec i potapěč v jednom. Před žádnou překážkou se nezastavím a vždycky mám chuť vyzkoušet něco nového. Díky svým koníčkům se dost nacestuji, ale vzdálenost pro mě nehraje roli a vždy se ráda podívám na zajímavé místo či památku.

 

+ Ještě nějaká zajímavost, kterou byste o svém obchodě či vztahu k němu rády uvedly?

MNN: Obchodovat s módou je samo o sobě velice zajímavé, v současné době velice náročné, ale snažíme se. Důležité je diverzifikovat portfolio. My jsme si tady dnes povídaly o módě, ale vedle módy v našem podniku rozvíjíme ještě další koncepty, nejvýznamnější z nich je německý MAGNET 3 Pagen, který produktově navazuje na původní MAGNET založený v roce 1967 a dnes je zaměřen na produkty do kuchyně, koupelen, zdravotní pomůcky a dekorace do domácnosti.

PH: Nic není nemožné a to platí i o našem e-shopu, který neustále posouváme kupředu a doufám, že hlavně zákazníci tento posun vnímají. Je to pro mě velká výzva vyvíjet ve spolupráci s dalšími firmami nové funkčnosti a účastnit se pak soutěží, kdy máme možnost porovnat náš e-shop s konkurencí.

 

+ Co byste vzkázaly nakupujícím obchodu Blancheporte?

MNN: Vyberte si u Blancheporte, co vám sluší – u nás jsou nákupy v klidu a příjemné.

PH: Využijte všech výhod, které vám Blancheporte nabízí. Nakupovat u nás se vyplatí. Udělejte radost sobě i svým blízkým nízkými cenami a báječnými dárky.

 

Děkuji za rozhovor.

Děkujeme za zajímavé otázky.

 


ADMEZ je členem Logo ECCCOLogo Fedma