Úvod > Aktuality > E-commerce forum úspěšné!

E-commerce forum úspěšné!

2. 6. 2014

7. ročník konference E-commerce forum (www.ecommerceforum.cz) proběhl 28. a 29. května 2014 v Brně. Účastníci konference, kromě inspirativních přednášek, ocenili zejména "pracovní dílny", tedy workshopy pod vedením zkušených mentorů.

Tomáš Jindříšek, Managing Partner společnosti Dark Side se na úvod vyjádřil k originálnímu konceptu konference: “ Na konferenci dorazili nejenom zástupci e-shopů, ale také zástupci velkých retailových a obchodních řetězců jakými jsou Philips, Sportisimo nebo Makro. E-commerce se evidentně stává čím dál více důležitým prodejním kanálem.“  Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ, doplnil: „Praktické dílny jsme zařadili jako možnost interaktivně zapojit všechny posluchače a dát jim možnost vybrat si  z tématu, které je jejich firmě nejbližší.“

Gertin Schraa, ředitel globálního online obchodu Philips, pracuje ve společnosti Philips  již patnáct let. Ve své přednášce mimojiné uvedl důvody, proč lidé nakupují online: „73 % zákazníků nakupuje online, aby ušetřili svůj čas, 67 % uvedlo jako důvod také výběr z velké škály produktů a 59 % možnost porovnání ceny. Dalšími uvedenými důvody jsou nižší daně, žádné fronty, ušetření za jízdu autem či nižší ceny.“ Dále dodal, že i velcí retailoví hráči si uvědomují potřebu mít vlastní e-shop.

František Štrupl, Industry Manager ve společnosti Google, zaujal účastníky tématem remarketingu: „Důležitá pro e-commerce je konverze zákazníků. 96 % z nich opustí stránky, aniž by konvertovali. I když se podaří dostat zákazníka na web, který tam dokonce vloží zboží do košíku, tak 70 % opustí nákupní košík bez dokončení nákupu.“

V podvečer konference se rozpoutala řada diskusí, tou nejživější bylo téma poklesu trendu oblíbené platby Čechů „na dobírku“.  Kartou platí většinou zákazníci, kteří si také kupují dražší zboží. Důležitým aspektem pro platbu kartou je také vztah zákazníka k e-shopu, pokud zákazník e-shop dobře nezná, obvykle nechce platit dopředu. Naopak - například pro e-shop 123shop.cz představuje platba dobírkou stále 85 % všech objednávek.

„Příběh“ vývoje e-commerce od dob vzniku internetu, přes online strategie, až ke kamenným pobočkám, prezentovala Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz, která uvedla: „Ke vzniku kamenných poboček vede zejména nedůvěra zákazníků k e-shopům nebo nekvalitní služby dopravců.“ Konference proběhla  ve velmi přátelském duchu, který podpořil i doprovodný program – cimbálová muzika a bohatý raut. 



Archiv aktualit
ADMEZ je členem Logo ECCCOLogo Fedma