O vstupu na maďarský trh s Janem Nedělníkem
Společnost Comdata vstoupila i navzdory pandemii na maďarský trh. Tento krok byl učiněn v reakci na poptávku jednoho z našich nadnárodních klientů, který požádal Comdatu o poskytování zákaznického servisu v Maďarsku. Aktuálně vzniká první pobočka v Budapešti a její první tým, a to kompletně na dálku právě kvůli pandemii. Během dubna se má spustit provoz prvních linek. Plné fungování celé pobočky lze očekávat v srpnu 2021.
Comdata Hungary plánuje spolupracovat s klienty v mnoha odvětvích, přičemž bude řešit celé spektrum procesů správy zákazníků od prodeje, přes péči o zákazníky, technickou podporu až po vymáhání pohledávek.
Na spuštění maďarské pobočky dohlíží zkušený český tým, proto jsme vyzpovídali Jana Nedělníka, generálního ředitele Comdata Czech, aby nám prozradil víc o plánech a ambicích společnosti Comdata v Maďarsku a střední Evropě a výzvách zahájení provozu na novém trhu uprostřed pandemie.
Jan: Prvotním plánem je mít v Budapešti asi 60 specialistů pro našeho nadnárodního klienta s tím, že jsme již odstartovali první vlnu náboru.
V nadcházejících měsících nás čeká zaškolení celého týmu, kde budou všichni kolegové plně připraveni poskytovat podporu prostřednictvím všech kanálů: hovory, e-maily a sociální média v maďarštině a angličtině.
Jan: Ano, velmi. Prakticky vše muselo být provedeno na dálku. Například jsme museli najít a vybrat náš nový kancelářský prostor v Budapešti pomocí videa.
Kvůli situaci kolem Covid-19 v Maďarsku budou všichni naši zaměstnanci zpočátku pracovat z domova a školení a uvedení do provozu bude zajištěno na dálku. Před dvěma lety bych řekl, že je nemožné otevřít pobočku na dálku v nové zemi, ale nyní už dokážeme říct, že to lze. V uplynulém roce jsme nasbírali mnoho zkušeností, takže víme, jak to udělat efektivně.
Naše nová kancelář v Budapešti bude připravena v červnu a jakmile bude pro lidi bezpečná práce v kanceláři, předpokládáme kombinaci přibližně 50/50 práce z domova a z kanceláře. Stejně jako ve všech našich lokalitách bude home office probíhat prostřednictvím našeho modelu práce na dálku Comdata SmartHub.
Jan: Částečně proto, že nás o to požádal náš klient s mezinárodní působností. S tímto klientem máme již silné vztahy v České republice. Znají naši schopnost poskytovat efektivní péči o zákazníky, silné zákaznické zkušenosti a vytváření hodnot a chtěli, abychom pro ně udělali totéž i na tomto novém trhu.
Jan: Jediný ne, ale řekněme, že to byl první krok. Založení společnosti Comdata Hungary je pro nás strategickou příležitostí k posílení naší přítomnosti ve střední Evropě. Vidíme dobré příležitosti k rozvoji a využití našich odborných znalostí k podpoře zákazníků v Maďarsku.
Mnoho našich klientů působí ve více zemích a naši kolegové v Maďarsku pro ně mohou mít velký přínos. A pak také vidíme Maďarsko a konkrétně Budapešť jako velmi atraktivní místo pro pobočku, protože je to oblíbené místo k životu a práci,
za kterou tam míří i mnoho lidí ze zahraničí. To vytváří příležitost pro Comdata Hungary obsluhovat nejen maďarské projekty, ale také budovat vícejazyčné a multikulturní týmy.
Jan: Tak, jako v České republice, je i pro maďarský trh naší ambicí stát se lídrem v BPO segmentu.
Zatímco budujeme první týmy v Maďarsku, bavíme se i s dalšími klienty o rozšíření portfolia. Naší strategií je stavět na našich odborných znalostech a zkušenostech v našich stávajících geografických oblastech a podporovat klienty ve všech odvětvích, ve kterých se již velmi dobře orientujeme, jako je maloobchod, logistika, bankovnictví, pojišťovnictví, veřejný sektor a další.
Jan: Rozhodně. V celé skupině máme lidi, kteří se rádi věnují podpoře našich klientů a porozumění jejich zákazníkům, a to je to, co chceme vytvořit také v Maďarsku. Svým klientům nabízíme všude to nejlepší spojení lidí, procesů a technologií a odráží to způsob, jakým spolupracujeme s našimi lidmi.
V Maďarsku se budeme řídit podobným onboardingovým modelem jako je ten, který již úspěšně používáme na českém trhu - školení a zvyšování kvalifikace lidí v našich procesech, naší technologii, našich hodnotách, v komunikačních dovednostech a mnohem více, s využitím různých tréninkových přístupů jako virtuální učebny, e-learning, procvičování scénářů, gamifikace atd.
Jan: Není tajemstvím, že v Comdatě se člověk nikdy nenudí. Jedním z důležitých nedávných příběhů v České republice je naše podpora státní správy a českých občanů během krize Covid-19. Pomáháme spravovat různé telefonní linky už od března 2020, (konkrétně linky 112, 1212, 1221 a ČMZRB) a v pomoci pokračujeme i nadále.
V současné době máme přes stovku proškolených agentů, kteří vyřizují příchozí hovory ohledně testování, vakcín a očkování proti Covid-19. Jsme hrdí na naše týmy, které se dokázaly rychle mobilizovat, a že jsme schopni během pandemie stále pomáhat.