novinka
Evropský výzkum zákaznické spokojenosti
12 / 07 / 2023

Evropský výzkum zákaznické spokojenosti

Výzkum CCMA ukázal, že spokojenost se zákaznickými službami nemusí být samozřejmost.

Partnerská organizace ve Velké Británii, CCMA (Call Center Management Association), sestavila studii zkoumající, co říkají uživatelé kontaktních center. Odhalují tak potřeby a očekávání zákazníků v Belgii, Francii, Německu, Nizozemsku, Španělsku a Spojeném království. Ať už působíte v jiných zemích nebo ne, tato komplexní studie je zajímavé čtení. Zde je sedm hlavních bodů, které identifikuje:

  1. V celé Evropě více lidí říká, že služby zákazníkům se zhoršují, než naopak.
  2. Očekávání zákaznického servisu jsou úzce spojena s finančními tlaky v důsledku růstu životních nákladů. Lidé, kteří pociťují tíseň, si více myslí, že se služby zákazníkům zhoršují, protože jejich potřeby jsou obzvláště naléhavé.
  3. Mladší zákazníci (20 - 30 let) jsou výrazně pozitivnější o směřování zákaznických služeb, protože mají blíže k užívání digitálních a samoobslužných kanálů.
  4. Velké rozdíly v hodnocení zákaznických služeb jsou pozorovány mezi odvětvími a mezi zeměmi, ale konzistentním tématem v každé zemi je propast mezi očekávání a plnění v utilitách a vládě, což jsou dva sektory, které jsou nejvíce ovlivněna globálními ekonomickými a sociálními otřesy.
  5. Spotřebitelům relativně vyhovují samoobslužné dotazy před nákupem, které bývají jednodušší, ale je pravděpodobnější, že budou chtít pomoc s řešením problémů po nákupu, které bývají složitější.
  6. Spotřebitelé se staví pozitivněji ke zkušenostem s konkrétním kontaktem než se zákaznickým servisem celkově.
  7. Značná část spotřebitelů je náchylná k tomu, aby se rozzlobila při interakci s živým operátorem. Proto je stále důležitější řešit základní příčiny nespokojenosti a chránit tak přední linii kontaktního centra.

Studie je ke stažení pouze pro členy ADMEZ.

další novinky