Ještě před dubnovou uzávěrkou se zdálo, že letošní ročník soutěže IMC Czech Awards bude slabší. Nicméně agentury se překonaly a dodaly celkem 76 přihlášek v 15 kategoriích. “Jako pořadatelé jsme rádi, že vedle ostřílených matadorů, tedy známých a často soutěžících agentur se opět objevily nové firmy, aby se pochlubily svými pracemi z oblasti přímé, digitální, integrované a jiné komunikace,” komentuje zástupce jednoho z pořadatelů Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ a project manager soutěže.
V letošním roce výrazně posílila kategorie Sociální média a brandový obsah, což se při neustálém rozvoji sociálních sítí a jejich byznysovém využití zdá logické. Nyní v období reativního klidu hodnotí porota dvoukolově soutěžní kampaně. Nejdříve proběhne online hodnocení, výsledkem kterého bude shortlist, tedy seznam finalistů. Z nich porota na svém zasedání vybere medailisty. Porota je již kompletní a je zveřejněna na webových stránkách v sekci porota. Kromě již dříve avizované předsedkyně Moniky Otradovcové má dalších 13 členů. Třetina porotců jsou zástupci klientů. Účelem navýšení jejich počtu ve srovnání s předchozími ročníky je jejich pozitivně kritický pohled na soutěžní práce očima těch, kteří za práci agentur platí a očekávají tedy velkou míru efektivity.